HTML

Kényelmi zóna

Csak úgy, ami gondolkodás nélkül eszembe jut. Mert kíváncsi vagyok, hogy mit írnak le az ujjaim, maguktól. Csak nehogy nagyon meglepődjek.

Friss topikok

  • : Találtam egy honlapot, amelyre belépve, belépési csomagtól függően minden beszervezett tagod után ... (2012.03.29. 19:21) Van elég kövér ember...
  • empszi: Most csak azért írok megjegyzést a saját írásomhoz, hogy itt oldalt ne azt a régi kommentet lássam... (2012.02.26. 07:13) 1. A gondolkodás nem káros az egészségre
  • Nebameg: "Nem egy profi sportoló napi 8-12 alkalommal is étkezik pont azért, hogy minél szálkásabb legyen. ... (2009.04.22. 08:15) Hányszor egy nap?

Linkblog

A múltkor írtam egy szöveget arról, hogy aki súlycsökkenést akar elérni, az szigorúan csak háromszor egyen egy nap, és azt mindig ugyanabban az időben (úgy két órán belül ugyanabban az időben) tegye.  No, erre aztán kaptam egy csomó kételkedő megjegyzést, miszerint mindenki azt mondja, hogy a sokszor keveset elv a tuti.

Teljesen egyetértek azzal, hogy nincs mindenki számára egyedül üdvözítő megoldás. Nem vitatom, hogy lehetnek, akinek az a jó, ha többször esznek. Ám én saját tapasztalatimból, a sorstársaimmal folyatott beszélgetésekből józan ésszel azt szűrtem le, hogy sokkal hasznosabb, a napi háromszori kötött idejű étkezés.

Ha igazán őszinték vagyunk magunkhoz, be kell látnunk, hogy azok szednek össze túlsúlyt, akik nem a test éhsége miatt esznek. Csakhogy nagyon nehéz megkülönböztetni a valódi, a táplálékot magát kérő éhséget a pszichés éhségtől. Nagyon hasonlít ugyanis a két érezés egymásra, és komoly odafigyelést igényel, hogy megkülönböztessük őket. Ha viszont nem azért eszünk, mert a testünknek van szüksége táplálékra, hanem azért, mert a hangulatunkat akarjuk befolyásolni az evéssel, akkor az leginkább ahhoz hasonlít, mintha rágyújtanánk. Vajon értelmes tanács-e azt mondani egy dohányosnak, hogy úgy szokjon le, hogy soha ne szívjon végig egy cigarettát, hanem minden órában szívjon el két slukkot. Hát nem tudom…

Azt viszont tudom, hogy amikor én elhatároztam, hogy csak háromszor fogok enni egy nap, és az evések között szó szerint nulla kalóriát engedek le a torkomon, nagyon érdekes dolgokat kezdtem tapasztalni. Először szinte pánik fogott el a gondoltra, hogy mi lesz velem a következő evésidőig. És sokkal többet ettem, mint egyébként szoktam. De józanésszel igyekeztem belátni, hogy semmi bajom nem eshet, ha néhány óráig nem eszem, hiszen nem vagyok én koraszülött csecsemő. De a döntő változást az hozta, mikor a kamasz fiam nyeglén odavetette:

-Mit parázol, anyám? Az ember több hétig is kibírja evés nélkül. - Ez az odavetett megjegyzés döbbenetes hatással volt rám. Mintegy kitisztult az agyam tőle. Attól kezdve minden nehézség nélkül tartom az evésidőket. Ráadásul elkezdtem figyelni magam, hogy mikor is érzek késztetést az evésre.  És ezzel nagyon érdekes korszak kezdődött az életemben... (De erről talán majd egyszer máskor írok.)

Észrevettem, hogy egy idő után már eszembe sem jut máskor enni, mint evésidőben. Úgy, viselkedett az éhségérzetem, mint az állataimé. Ők hívás nélkül jönnek mindig, ha eljön az az idő, mikor rendszeresen enni kapnak. De ha két órával később érünk haza, már nem ülnek ott az ajtóban.

Mondom, nem lehet kőbe vésni ezeket az elveket. Eleve különbség  lehet a súlycsökkentésen fáradozók között abban, hogy ki mennyi túlsúlytól szeretne megszabadulni. Én negyven kilót fogytam le. Ez kategóriákkal más, mint akin négy kiló a felesleg. De ártani nem árthat senkinek, ha kipróbálja, ami nekem használt. Ha gondoskodó figyelemmel figyelünk magunkra, észre fogjuk venni, hogy mi a hasznos nekünk. És abban biztos vagyok, hogy a magunkra fordított gondoskodó figyelem minden embernél a nulladik lépés, ha meg akar szabadulni akárhány kilótól is.

 

 

Címkék: bikiniszezon

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pszichowellness.blog.hu/api/trackback/id/tr371074556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

robigdf 2009.04.20. 18:50:36

Érdekes eszmefuttatás.

"Csakhogy nagyon nehéz megkülönböztetni a valódi, a táplálékot magát kérő éhséget a pszichés éhségtől." - Na innentől már kezd betegséggé válni a dolog.

El nem tudom képzelni, hogy hogy lehet annyira betegesen ragaszkodni egyféle ételhez, aminek a nem bevitele olyan szintű függőséget alakít ki, mint a nikotin, vagy a drog. Ez már inkább pszichológiai eset, nincs köze a táplálkozások számához.

Ugyanazon mennyiségú táplálék többszöri bevitele már önmagában jobb felszívódást és gyorsabb anyagcserét jelent. Nem egy profi sportoló napi 8-12 alkalommal is étkezik pont azért, hogy minél szálkásabb legyen. A kőkorszaki ember is így táplálkozott.

empszi · http://pszichowellness.blog.hu 2009.04.20. 19:04:57

Kedves robigdf, ne használj meggondolatlan jelzőket, kérlek. Az nem hasznos senkinek. Attól, hogy valamit Te nem értesz, attól az még működhet. Tudod, a térkép nem a terület. Ez azt jelenti, hogy a világnak csak egy igen kis töredékét ismerjük (nem magát a világot), mások szintén így vannak ezzel, de ez a két ismerethalmaz csak részeben esik egybe.És éppen ezért az emberek nem könnyen értik egymást. Attól még se nem hülye, se nem beteges a másik, ha nem egészen értem, hogy miről beszél. Valami ilyesmire mondtam a múltkor, hogy lazíts, lassíts, figyelj! Többre mész vele. Így csak önigazolásokat keresel. Annál jobb megoldásokat keresni.
Én tudom, hogy miről beszélek, mert nem tankönyvi szöveget mondok fel, hanem átéltem, amiről beszélek. Ha figyelmesebben olvasod a szöveget, észreveheted, hogy nem beszéltem egyféle étel "beviteléről", én az evésről, magáról beszéltem. Kérlek, figyelj, ne ítélj elhamarkodottan! Sok minden van ezen a világan, talán még annál is több! :)

robigdf 2009.04.20. 19:17:17

Te is csak egy tankönyvet olvasol fel, csak más témában. Mi lenne, ha az én elemzésem helyett inkább magára a problémára koncentrálnál?

Nem számít, hogy egyféle, vagy többféle étel miatt alakul ki függőség, a lényeg, hogy ez nem normális.

Ezzel igazolni azt, hogy márpedig napi 1-3 étkezés az jobb, önbecsapás! Nem baj, ha csak az elitet ismeri meg jobban jár vele, mintha körbejárja a világot és 100-ból 80 "módszer" szart se ér. Kapise?

robigdf 2009.04.20. 19:29:40

Egyébként, ha tényleg ilyen vagy, úgy, hogy közben tisztában vagy mindennel, akkor lehet, hogy kevés az akaraterő? Ez szerintem csak ennyiről szól. Nem kell a mellébeszélés, mert fogadok, hogy magaddal szemben is ilyen vagy. Mellébeszélsz, ahelyett, hogy azt mondanád, mostantól kezdve ez van és pont!

empszi · http://pszichowellness.blog.hu 2009.04.20. 19:34:42

@robigdf: Ne haragudj, de tényleg ne értem, miről beszélsz. Pedig tényleg szeretném.

robigdf 2009.04.20. 21:07:34

@empszi:
"Attól, hogy valamit Te nem értesz, attól az még működhet" :D:D

Nebameg 2009.04.22. 08:15:45

"Nem egy profi sportoló napi 8-12 alkalommal is étkezik pont azért, hogy minél szálkásabb legyen. A kőkorszaki ember is így táplálkozott." Az első mndat igaz. A második biztosan nem igaz. Pontosan abból az időszakból ered a habzsolási hajlam. Aki szemérmesen csipegetett a mammutból, annak nehezebb dolga volt a következő 2-3-4-5 hétben,
mint annak, aki mindig pukkadásig ette magát, amikor megtehette. Kőkorszaki ember, meg a f...omat.
süti beállítások módosítása